Klinikpolitikker2025-03-20T12:06:48+01:00

Vores Klinikpolitik

Velkommen til

Rick Scott Consulting

Velkommen til

Rick Scott Consulting

Hos Rick Scott Consulting er vi dedikeret til at skabe en tryg, gennemsigtig og professionel oplevelse for vores patienter. Her finder du vigtige informationer om vores politikker vedrørende booking, forsikring, patientrettigheder, datahåndtering og samtykke. Vores politikker hjælper dig med forstår dine rettigheder og vores ansvar i forbindelse med din behandling.

Klinikpolitik

Rick Scott Consulting, ApS opererer som en moderne digital klinik. Ved at tilmelde dig som kunde eller patient og give samtykke til opbevaring af dine oplysninger, accepterer du at levere korrekte person- og kontaktoplysninger, herunder dit fulde navn, CPR-nummer, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Disse oplysninger er nødvendige for fakturering og skattemæssige formål, og vi må desværre meddele, at vi ikke kan levere vores ydelser uden disse oplysninger.

Al kommunikation foregår udelukkende via e-mail og SMS. Det er kundens og patientens ansvar at sikre, at disse oplysninger er korrekte og opdaterede. Rick Scott Consulting, ApS kan ikke holdes ansvarlig for manglende kommunikation, herunder udeblevne påmindelser om konsultationer, fakturaer, rykkere eller anden vigtig information, som følge af fejlagtige eller uopdaterede oplysninger. Det er kundens og patientens pligt at sørge for, at vi har de korrekte oplysninger registreret, og at disse opdateres, hvis der sker ændringer. Meddelelser, såsom påmindelser om konsultationer og fakturaer, sendes via e-mail og gennem vores bookingsystem (e-mail og SMS).

I tilfælde af ubetalte fakturaer gælder vores betalingspolitik. Efter tre påmindelser overdrages uafklarede sager til Dansk Inkasso Service, som kan benytte e-Boks, e-mail eller fysisk post til at inddrive betalinger. Yderligere omkostninger kan forekomme, og når sagen er overdraget, skal al videre kommunikation foregå direkte med Dansk Inkasso Service.

Ved at acceptere vores politikker bekræfter du, som kunde eller patient hos Rick Scott Consulting, ApS, at du har forstået og accepteret disse vilkår.

I denne sektion får du et hurtigt overblik over vores vigtigste politikker. Klik på knapperne for at læse mere om hvert område og få en bedre forståelse af vores kliniks procedurer og retningslinjer.

Privatliv og Samtykke for Patienter

Vi beskytter dine privatlivsrettigheder i overensstemmelse med dansk lovgivning og GDPR. Patienter over 15 år skal give samtykke til deling af sundhedsoplysninger og behandling. Når du opretter dig som patient, giver du samtykke til, at vi indsamler og behandler dine personoplysninger sikkert.

Booking og Afbestillingspolitik

Vi tilbyder en enkel og fleksibel bookingproces der sikrer, at du får den tid og opmærksomhed, du har brug for. Vi har også klare retningslinjer for afbestilling og ændringer, så både du og vi kan planlægge bedst muligt.

Behandling af Patientjournaler

Dine journaloplysninger opbevares sikkert hos os. Her kan du læse om, hvordan vi behandler dine data i henhold til lovgivningen og hvilke rettigheder du har til at få adgang til og ændre dine journaler.

Kundedata og Patientdata

Vi tager beskyttelsen af dine data meget alvorligt. Her kan du læse om, hvordan vi behandler dine oplysninger, herunder systemer som Terapeutbooking, Tidio og HubSpot, samt hvilke rettigheder du har i forhold til GDPR.

Sygeforsikring og Tilskud

Her kan ud læse om, hvordan vi samarbejder med forsikringsselskaber og tilskudsordninger som Sygeforsikring Danmark. Vi hjælper med den nødvendige dokumentation, men det er vigtigt, at du er opmærksom på din dækning.

Gavekort og Behandlingspakker

 

Vores gavekort og behandlingspakker er en perfekt gave eller en nem måde at forudbetale for din behandling. Her kan du læse om brugsvilkår, gyldighed og betingelser.

Betalings og Finansieringspolitik

Vi tilbyder fleksible betalings- og finansieringsmuligheder for både individuelle behandlinger og behandlingspakker. Her kan du læse om betalingsmetoder, finansieringsplaner, samt vores politik for rykkergebyrer og refusion.

Etik og Professionel Adfærd

Vi opretholder de højeste etiske standarder i klinikken og forventer at både personale og patienter udviser respekt og professionalisme. Her kan du læse om vores etiske retningslinjer, fortrolighedspolitik og ret til at afvise behandling.

Kontakt og Support

Hvis du har spørgsmål vedrørende booking, betaling, eller afbestilling, er du altid velkommen til at kontakte os direkte på:

Vi ser frem til at hjælpe dig med din sundhedsrejse.

Ekspertise

Ekspertise

Specialist i Integrativ Medicin (evidensbaseret komplementær og alternativ medicin)

Diskusprolaps, stenose, rygsøjle- og nervesmerte, gigt og ledproblemer, muskel- og knogleskader, hovedpine / migræne, hjernerystelse / piskesmæld, stress / angst og allergi.

Det tager kun 1-2 minutter at booke online. Få professionel behandling baseret på den nyeste forskning.

Din behandler

Rick Sørensen Scott er en pioner inden for integreret smertebehandling og har en omfattende uddannelsesmæssig baggrund, med 18 års universitetsuddannelse fra både USA og Europa. Hans ekspertise i akupunktur, naturopati og manuel terapi gør ham til en eftertragtet behandler i hele Danmark.

Erfaring

Rick har sammenlagt 23 års erfaring indenfor behandling med integrativ medicin og komplementær og alternativ medicin (KAM), hvor han har specialiseret sig i evidensbaseret smertebehandling med akupunktur, naturopati, kraniosakral terapi og manuel terapi / medicinsk massage. Rick betragter det hele menneske for at finde årsagen til sygdom eller symptomer.

Min behandlingsfilosofi

Som erfaren behandler integrerer jeg evidensbaserede metoder med skræddersyede behandlingsplaner for at opnå varige resultater. Mit fokus er ikke kun på at lindre symptomer, men også på at behandle de underliggende årsager til dine helbredsproblemer. Uanset om du lider af kroniske smerter, stress, muskelspændinger eller andre udfordringer, kombinerer jeg akupunktur, naturlig medicin, manuel terapi og kraniosakral terapi for at støtte din krops naturlige evne til at genvinde balance og velvære.

Information om Klinikpolitik

Samtykke og Privatlivspolitik

Hos Rick Scott Consulting, ApS, tager vi dine privatlivsrettigheder og databeskyttelse alvorligt i henhold til gældende dansk lovgivning og GDPR. Patienter over 15 år har fuld kontrol over deres sundhedsoplysninger. De skal give personligt samtykke før oplysninger kan deles med eller involvere forældre, ægtefælle og tredjeparter i behandlingen. Dette sikrer, at du har kontrol over dine sundhedsdata og kan træffe informerede beslutninger.

Det tager kun 1-2 minutter at booke online. Få professionel behandling baseret på den nyeste forskning.

Sådan Gives Samtykke

Når du opretter dig som patient online, giver du samtykke til, at vi indsamler og behandler dine personoplysninger. Dette er nødvendigt for at oprette en aftale.

Online samtykke dækker følgende:
  • Indsamling af personlige oplysninger: Herunder navn, CPR-nummer, e-mail, adresse, telefonnummer og sundhedsoplysninger, som du deler med os.
  • Samtykke til kommunikation: Du giver samtykke til, at vi må kontakte dig via e-mail og telefon vedrørende din behandling, spørgsmål, sende kliniknyheder, påmindelser og anden relevant information.
  • Accept af klinikpolitik og databehandling via tredjeparter: Når du opretter dig som patient, accepterer du, at dine oplysninger kan blive behandlet gennem platforme som HubSpot, Tidio, Mailchimp og Terapeutbooking.  Hvis du ønsker at vide mere om disse platforme kan du læse mere her.
  • Cookie-samtykke: Når du besøger vores hjemmeside, giver Complianz-dig mulighed for at vælge hvilke cookies der må bruges. Læs mere om vores cookie-politik her.
Ved din første konsultation:
  • Vi indhenter dit samtykke til at oprette og opbevare din sundhedsjournal i overensstemmelse med lovgivning.
  • Vi sikrer, at du forstår behandlingen og behandlingsplanen, og vi indhenter dit samtykke til begge dele.
Patienter over 15 år:

Alle klinikkens politikker gælder fuldt ud for alle patienter over 15 år. Dette omfatter vores politikker for booking, afbestillings, betalings- og databeskyttelse. Patienter over 15 år er også ansvarlige for selv at administrere deres aftaler, herunder booking og aflysning, som kan foretages via vores online bookingsystem, telefon (+45 25 70 09 44), eller ved at kontakte aftaler@rickscott.dk.

Bemærk venligst at afbestilling via SMS’er ikke accepteres.

Børn under 15 år:

For patienter under 15 år vurderer klinikken, om barnet er i stand til at deltage i en konsultation og modtage behandling. Vurderingen baseres på barnets modenhed, forståelse af behandlingen, og det specifikke behandlingsbehov.

  • Samtykke fra forældre eller værge: For børn under 15 år skal forældre eller værger give deres samtykke før barnet kan deltage i en konsultation, modtage behandling og få oprettet en journal.
  • Hvis barnet fylder 15 år i løbet af behandlingsperioden: vil der blive indhentet selvstændigt samtykke fra den unge.
  • Behandlingsbegrænsninger: Hvis vi vurderer, at barnet ikke helt forstår behandlingsplanen eller er ikke i stand til at deltage i en konsultation og modtage behandling, kan behandlingen blive udsat eller tilpasset bedre efter barnets behov.

Den voksne, der giver samtykke til behandling af barnet, er ansvarlig for barnets aftaler og administration heraf, som beskrevet i afsnittet “Patienter over 15 år”.

Privatliv og Samtykke – Ofte Stillede Spørgsmål (FAQs)
Hvilke persondata indsamler I?2024-12-17T11:43:11+01:00

Vi indsamler oplysninger som dit navn, CPR-nummer, kontaktoplysninger og helbredsoplysninger. Disse oplysninger er nødvendige for at kan tilbyde dig en sikker og effektiv behandling.

Hvordan beskytter I mine data?2024-12-17T11:50:56+01:00

Vi opbevarer dine data i sikre, krypterede systemer som kun, klinikkens autoriseret personale har adgang til. For at beskytte dine oplysninger overholder alle vores procedurer GDPR.

Hvordan afgiver jeg samtykke til behandling?2024-12-17T11:58:24+01:00

Du giver dit samtykke online, når du opretter dig som patient, og bliver bekræftet ved din første konsultation. Du skal også give samtykke til at vi opbevarer dine journaler og behandlingsplaner.

Kan jeg trække mit samtykke tilbage?2024-12-17T11:59:25+01:00

Ja, du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Der er vigtigt at vide, at dette ikke påvirke tidligere behandlinger som blev udført, mens samtykket var gældende.

Kan jeg få adgang til mine journaler?2024-12-17T12:00:22+01:00

Ja, du kan anmode om adgang til dine journaler ved at kontakte os. Vi vil sende dem til dig inden for 30 dage i overensstemmelse med GDPR-reglerne.

Kan jeg anmode om rettelser i mine journaler?2024-12-17T12:01:05+01:00

Vi kan ikke ændre den oprindelige journalpost, men vi kan tilføje en bemærkning (addendum) med dine rettelser eller kommentarer.

Hvordan håndteres mine data, hvis mit forsikringsselskab anmoder om oplysninger?2024-12-17T12:01:57+01:00

Vi deler kun dine data med dit forsikringsselskab, hvis du har givet skriftligt samtykke til dette. Vi vil altid bekræfte det med dig først, før vi sender nogen oplysninger.

Booking og Afbestillingspolitik

Vi tilbyder en enkel og fleksibel bookingproces der sikrer, at du får den tid og opmærksomhed, du har brug for. Vi har også klare retningslinjer for afbestilling og ændringer, så både du og vi kan planlægge bedst muligt. Du behøver ikke en henvisning fra egen læge for at få en konsultation hos Rick Scott Consulting.

Det tager kun 1-2 minutter at booke online. Få professionel behandling baseret på den nyeste forskning.

Sådan booker du:

Du behøver ikke en henvisning fra egen læge for at få en konsultation hos Rick Scott Consulting. For at tilbyde dig en grundig og effektiv behandling, kræver vi at nye patienter eller patienter der ikke har været hos os i over 12 måneder, booker en 90-minutters første konsultation. Denne konsultation giver os mulighed for at lave en dybdegående vurdering af din sundhedstilstand og skræddersyr en behandlingsplan der passer til dine behov.

  • 1. Konsultation (90 min.) – Dette gælder for nye patienter eller dem, der ikke har besøgt os i over 12 måneder.
  • Opfølgende konsultation (60 min.) – Dette gælder for patienter, der har besøgt klinikken inden for de sidste 12 måneder.
Sådan gør du:
  1. Besøg vores hjemmeside: Gå til www.rickscott.dk
  2. Klik på “Booking” eller “Online Booking” og log ind eller opret en ny bruger.
  3. Find og vælg den konsultationstype du ønsker.
  4. Du kan betale med MobilePay, Dankort, Visa, Mastercard, ApplePay eller kontant når konsultationen er afsluttet.

Betalingsstruktur:

Du betaler kun for den tid, vi reelt bruger på din konsultation eller sag. Hvis du har booket en længere tid, men ikke bruger al tiden, bliver du kun opkrævet for den tid, vi har brugt på sagen.

Hvis Rick inden for de første 15-30 minutter af konsultationen vurderer, at han ikke kan hjælpe dig, vil han informere dig om dette. Hvis du vælger at fortsætte konsultationen, bliver du opkrævet for den fulde tid. Hvis du derimod beslutter dig for at stoppe, betaler du kun for den tid, der er brugt på din sag.

Afbestillingspolitik:

Vi forstår, at der kan opstå uventede situationer. For at sikre en fleksibel og retfærdig proces for alle patienter, har vi en 24-timers afbestillingspolitik:

  • Afbud mindre end 24 timer før aftalt tid: Hvis du aflyser mindre end 24 timer før den aftalte tid, vil du bliver opkrævet den fulde pris for konsultationen. Dette gælder også ved sygdom, medmindre der er tale om en medicinsk nødsituation, som vi kan kræve dokumentation for. Denne politik hjælper os med, at vi kan tilbyde tider til andre patienter, der har brug for hjælp.
  • Forsinkelse på mere end 15 minutter: Hvis du ankommer mere end 15 minutter for sent til din konsultation, betragtes det som en udeblivelse, og du vil blive opkrævet for hele behandlingen. Dette for at sikre, at vi kan give alle patienter en høj standard af behandling. Hvis du ved, at du bliver forsinket, så kontakt os hurtigst muligt, så vi kan justere vores tidsplan.
Sådan afbestiller eller ændrer du din tid:

Afbestilling eller ændring af tid skal ske på en af følgende måder:

Bookingpolitik – Ofte Stillede Spørgsmål (FAQs)
Hvordan kan jeg booke en konsultation?2024-12-17T13:38:25+01:00

Det er hurtigt og nemt at booke en konsultation. Besøg vores hjemmeside på www.rickscott.dk og klik på “Booking” eller “Online Booking.” Hvis du er ny patient, kan du oprette en konto ved at vælge “Opret ny bruger”. Hvis du har booket før, kan du blot logge ind med dine eksisterende oplysninger.

Skal jeg have en henvisning fra min læge for at booke en tid?2024-12-17T13:42:11+01:00

Nej, du skal ikke have en henvisning fra din læge for at booke en tid hos os. Du kan nemt booke din tid direkte gennem vores online system.

Hvor lang tid varer den første konsultation?2024-12-17T13:43:08+01:00

Den første konsultation varer 90 minutter for nye patienter eller dem, der vender tilbage efter 12 måneder Det sikre, at vi kan lave en grundig vurdering af din situation. Hvis din situation er mere kompleks, kan vi bruge alle 90 minutter, men du betaler kun for den tid, vi reelt bruger på din behandling.

Hvad sker der, hvis jeg skal aflyse eller ændre min aftale?2024-12-17T13:43:56+01:00

Du kan aflyse eller ændre din aftale op til 24 timer før den planlagte tid uden gebyr. Hvis du aflyser inden for 24 timer før konsultationen, skal du betale det fulde beløb. Du kan foretage ændringer gennem vores online bookingsystem eller ved at kontakte os direkte via e-mail på aftaler@rickscott.dk eller telefon på +45 25 70 09 44.

Kan jeg diskutere mine sundhedsspørgsmål før jeg booker en tid?2024-12-17T13:46:42+01:00

For at overholde lovgivningen kræver, vi en indledende konsultation. Her kan vi bekræfte din identitet og sikre at du giver skriftlig informeret samtykke. Først derefter kan vi tale om dine sundhedsspørgsmål.

Hvilke betalingsmetoder accepterer I?2024-12-17T13:47:48+01:00

Vi accepterer betaling med MobilePay, Dankort, Visa, Mastercard, ApplePay og kontanter. Det gør det nemt og bekvemt for dig at betale.

Behandling af Patientjournaler

Vi opbevarer dine patientjournaler sikkert og i overensstemmelse med gældende lovgivning herunder Sundhedsloven, Datatilsynet og GDPR. Al journaldata opbevares på krypterede servere, og kun klinikkens autoriseret personale har adgang til dem. Vi opbevarer journalerne i mindst 5 år efter at din behandling er afsluttet, som det kræves af dansk lovgivning.

Det tager kun 1-2 minutter at booke online. Få professionel behandling baseret på den nyeste forskning.

Patientens rettigheder:

Som patient har du ret til at:

  • Få adgang til dine journaler.
  • Anmode om rettelser: Vi kan ikke ændre den oprindelige journalpost, men vi kan tilføje en bemærkning (addendum) for at inkludere de nødvendige rettelser.
  • Anmode om sletning af dine oplysninger, medmindre der er juridiske krav, der kræver at vi skal opbevare dem.

Hvis du ønsker at få adgang til dine journaler eller anmode om en bemærkninger (addendum) kan du kontakte os via e-mail på journal@rickscott.dk. Vi behandler dine anmodninger hurtigt og i overensstemmelse med GDPR.

Anmodning fra forsikringsselskaber:

I sjældne tilfælde og ofte i forbindelse med ulykkesforsikring, kan forsikringsselskaber anmode om en kopi af dine journaler. Vi udleverer kun journalen, hvis du har givet os et skriftlige samtykke. Selv hvis forsikringsselskabet sender en underskrevet samtykkeerklæring, vil vi stadig kontakte dig for at bekræfte, at du er indforstået med, at oplysningerne deles, før vi sender dem.

Hvordan vi beskytter dine oplysninger:

Vi bruger avancerede sikkerhedssystemer og databeskyttelsesteknologier for at sikre, at dine oplysninger opbevares sikkert og aldrig deles uden dit samtykke. Alle patientdata opbevares krypteret, og kun klinikkens autoriseret personale har adgang til dine journaler. Vi samarbejder med Terapeutbooking, som leverer vores krypterede journalsystem, der er helt i overensstemmelse med GDPR. Du kan læse mere om Terapeutbookings databehandlingsaftale her: Vilkår og Databehandleraftale

Behandling af Patientjournaler – Ofte Stillede Spørgsmål (FAQs)
Hvordan holdes mine patientjournaler sikre?2024-12-17T14:14:53+01:00

Dine journaler opbevares sikkert i overensstemmelse med GDPR-reglerne. Vi bruger krypterede systemer for at sikre fortroligheden og sikkerheden af alle patientdata. Kun klinikkens autoriseret personale har adgang til dine journaler.

Kan jeg få adgang til mine patientjournaler?2024-12-17T14:15:55+01:00

Ja, du har ret til at få adgang til dine patientjournaler. Hvis du kontakter os, vil vi sende dem til dig inden for 30 dage i henhold til GDPR-kravene.

Kan jeg anmode om ændringer i mine journaler?2024-12-17T14:16:27+01:00

Vi kan ikke ændre den oprindelige journalpost, men vi kan tilføje en bemærkninger (addendum) der beskriver dine bekymringer og rettelser. Hvis du ønsker at få en bemærkning tilføjet i journalen, kan du kontakte os.

Hvor længe opbevares mine journaler?2024-12-17T14:16:58+01:00

Vi opbevarer dine patientjournaler i mindst 5 år efter din behandling er afsluttet, som krævet af dansk lovgivning. Efter denne periode bliver journalerne destrueret på en sikker måde.

Hvem har adgang til mine journaler?2024-12-17T14:17:41+01:00

Kun autoriseret personale i vores klinik har adgang til dine journaler, og al adgang er strengt kontrolleret for at beskytte dit privatliv.

Politik for Kundedata og Patientdata

Hos Rick Scott Consulting prioriterer vi databeskyttelse højt. Vi indsamler kun de oplysninger der er nødvendige for at kunne give dig en sikker behandling og kundeservice. Dine personoplysninger opbevares sikkert i systemer som Terapeutbooking, Tidio, HubSpot, Mailchimp, og Complianz, som alle overholder GDPR reglerne.

Det tager kun 1-2 minutter at booke online. Få professionel behandling baseret på den nyeste forskning.

Formål med dataindsamling:

  • Effektiv behandling der er tilpasset dine behov.
  • Sundhedsfaglige vurderinger og træffe beslutninger om din behandling.
  • Kommunikation (e-mails, telefonopkald, voicemails, chats, online og personlige konsultationer og samtaler): vedrørende spørgsmål, opfølgninger, påmindelser og fremtidige konsultationer.
  • Lovpligtig journalføring og overholdelse af sundhedsloven.

Samtykke: Når du påbegynder behandling hos os, giver du dit samtykke til, at vi må indsamle og behandle dine oplysninger til de nævnte formål. For at opfylde GDPR- reglerne vil du blive bedt om at bekræfte dit samtykke, inden vi kan begynde din behandling.

Sådan opbevarer vi dine data:

Dine data opbevares sikkert i disse systemer, som alle overholder GDPR reglerne:

  • Terapeutbooking: Bruges til at administrere bookinger og opbevare journaler.
  • Tidio: Bruges til vores online chat, hvor vi tilbyder kundesupport.
  • HubSpot: Bruges til kommunikation med patienter og marketingsaktiviteter.
  • Mailchimp: Bruges til at sende nyhedsbreve og opdateringer om tilbud.
  • Complianz: Bruges til at administrere cookie-samtykke på vores hjemmeside.

Terapeutbooking:

Formål: Vi bruger Terapeutbooking til at håndtere alle patientbookinger og opbevare journaler. Dette sikre, at vores sundhedsfaglige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt.

Brug: Terapeutbooking hjælper os med at administrere dine aftaler, opbevare dine behandlingsoplysninger, og holde styr på relevante data i forbindelse med din sundhed.

Databeskyttelse: Terapeutbooking overholder strenge GDPR-standarder for databeskyttelse.

Alle data er krypteret og opbevares sikkert.

Læs mere:  Terapeutbookings databeskyttelsespolitik

Tidio:

Formål: Tidio bruges til vores online chatfunktion, hvor patienter kan stille spørgsmål og få hurtig support. Dette gør vores kundeservice mere tilgængelig og effektiv.

Brug: Med Tidio kan vi chatte med dig i realtid via vores hjemmeside, hvilket gør det lettere for os at besvare dine spørgsmål om behandlinger og bookinger.

Databeskyttelse: Tidio beskytter dine oplysninger ved at kryptere al kommunikation, og deres systemer følger GDPR reglerne for databeskyttelse.

Læs mere: Tidios databeskyttelsespolitik

HubSpot:

Formål: HubSpot er vores system til at holde styr på kommunikation med patienter og til vores markedsføring.

Brug: Med HubSpot kan vi sende opfølgende e-mails, nyhedsbreve og andet vigtig information, som er relevant for din sundhed og vores ydelser.

Databeskyttelse: HubSpot opbevarer dine data sikkert og overholder alle gældende regler for databeskyttelse.

Læs mere: HubSpots databeskyttelsespolitik

Mailchimp:

Formål: Vi bruger Mailchimp til at sende nyhedsbreve og opdateringer om tilbud, kampagner og behandlingsnyheder til vores patienter.

Brug: Mailchimp hjælper os med at kommunikere effektivt med vores patienter og sende målrettede e-mails der passer til dine præferencer.

Databeskyttelse: Mailchimp overholder GDPR og sikrer, at dine oplysninger opbevares sikkert.

Læs mere: Mailchimps databeskyttelsespolitik

Complianz (Cookie Management):

Formål: Vi bruger Complianz til at administrere cookie-samtykke på vores hjemmeside, så vi overholder GDPR-reglerne om cookies og brug af data.

Brug: Complianz giver dig mulighed for at styre hvilke cookies der anvendes på vores hjemmeside, og at du når som helst kan ændre dine præferencer.

Databeskyttelse: Complianz opbevarer dine cookiepræferencer sikkert og overholder GDPR.

Læs mere: Complianzs databeskyttelsespolitik

Dine rettigheder under GDPR:

Som patient har du følgende rettigheder under GDPR:

  • Ret til adgang: Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, vi har registreret om dig.
  • Ret til rettelse: Hvis du mener, at oplysninger i dine journaler er forkerte, kan vi tilføje en bemærkning (addendum) til din journal med din opfattelse af de korrekte oplysninger. Vi kan dog ikke ændre det oprindelige indhold i journalen.
  • Ret til sletning: Du kan anmode om at få dine oplysninger slettet, medmindre vi er forpligtet til at opbevare dem af juridiske årsager.
  • Ret til at tilbagetrække samtykke: Du kan til enhver tid tilbagetrække dit samtykke uden at det påvirker tidligere behandlinger, der er blevet udført, mens samtykket var gældende.

For at bruge dine rettigheder eller få mere information om, hvordan vi behandler dine data, kan du kontakte os på data@rickscott.dk.

GDPR-overholdelse:

Vi følger alle gældende databeskyttelsesregler, herunder GDPR, for at sikre, at dine oplysninger behandles sikkert og fortroligt. Hvis du mener, at dine data ikke er blevet behandlet korrekt, kan du klage til Datatilsynet (www.datatilsynet.dk).

Udvidet politik for opbevaring af data:

Hos Rick Scott Consulting overholder vi både Databeskyttelsesforordningen (GDPR) og relevant dansk lovgivning, herunder regler fra Styrelsen for Patientsikkerhed og Sundhedsloven, for at sikre korrekt opbevaring, behandling og beskyttelse af dine personoplysninger.

Som autoriseret RAB-behandler opbevarer vi dine journaler i fem år efter din sidste behandling i overensstemmelse med dansk lovgivning. I særlige tilfælde kan data dog opbevares i en længere periode af juridiske årsager eller legitime formål.

Juridiske årsager til forlænget opbevaring:

Vi kan opbevare dine data i længere tid end de almindelige fem år, hvis det er nødvendigt for at:

  • Retlige krav: Dokumentere, håndtere eller forsvare juridiske krav, eksempelvis i tilfælde af klager eller påstande om skade (GDPR-artikel 17(3)(e)).
  • Overholdelse af lovgivning: Opfylde juridiske krav, såsom bestemmelser om minimum opbevaringstid og/eller krav fra forsikringsselskaber (GDPR-artikel 6(1)(c)).

Eksempler på situationer, der kan medføre forlænget opbevaring:

Patienten har indgivet en klage eller påstået bivirkninger i forbindelse med behandlingen.

Der er uoverensstemmelser i journalens indhold, som kræver yderligere dokumentation og afklaring.

Legitime forretningsinteresser til forlænget opbevaring:

Eksempler på situationer, der kan medfører forlænget opbevaring:

  • Blokering af problempatienter: Hvis en patient har udvist aggressiv, voldelig eller forstyrrende adfærd, som kan udgøre en risiko for andre patienter eller personale.
  • Håndtering af ærekrænkelse: Hvis en patient har offentliggjort krænkende kommentarer eller anmeldelser, der skader klinikkens omdømme.
  • Data for særlige grupper: For patienter, der var mindreårige på behandlingstidspunktet, kan vi opbevare data indtil patienten fylder 15 år.  Efter dette kan de juridisk set selv give samtykke til behandling, samt en relevant forældelsesfrist.
Data begrænsning:

Vi opbevarer kun nødvendige oplysninger, såsom navn og kontaktoplysninger. Vi undgår at opbevare CPR-numre eller behandlingsjournaler, medmindre det er strengt nødvendigt og lovligt i henhold til lovgivningen.

Dine rettigheder:

Du har ret til at:

  • Anmode om adgang: Du kan få indsigt i de data, vi opbevarer om dig.
  • Anmode om rettelse eller sletning: Du kan få dine data rettet eller slettet, medmindre lovgivningen kræver, at vi opbevarer dem.
  • Gøre indsigelse: Du kan protestere mod opbevaring af data, der er baseret på legitime interesser.

Vi vurderer hver anmodning individuelt og informerer dig om resultatet.

Kontakt os:

Har du spørgsmål om vores dataopbevaringspraksis, er du velkommen til at kontakte os på:

Forklaring og løbende revision:

Denne politik sikrer både gennemsigtighed og overholdelse af gældende lovgivning, samtidig med at vi beskytter både klinikkens drift og dine rettigheder. Vores politik revideres og opdateres løbende for at sikre, at den afspejler de nyeste ændringer i lovgivning og praksis.

Kundedata og Patientdata – Ofte Stillede Spørgsmål (FAQs)
Hvilke data indsamler I?2024-12-17T15:11:21+01:00

Vi indsamler dine personlige oplysninger som navn, kontaktoplysninger og relevante sundhedsoplysninger, herunder behandlingshistorik og eventuelle relevante helbredsoplysninger. Disse data er nødvendige for, at vi kan give dig en sikker og effektiv behandling.

Hvordan beskytter I mine data?2024-12-17T15:12:23+01:00

Vi opbevarer dine data sikkert i krypterede systemer såsom Terapeutbooking, Tidio, HubSpot og Mailchimp, der alle overholder GDPR reglerne. Kun klinikkens autoriseret personale har adgang til dine data, og vi følger strenge procedure for databeskyttelse.

Kan jeg anmode om, at få mine data slettet?2024-12-17T15:13:07+01:00

Ja, ifølge GDPR har du ret til at anmode om, at dine data bliver slettet, medmindre vi er juridisk forpligtet til at opbevare dem i en bestemt periode. Kontakt os på data@rickscott.dk, og vi behandler din anmodning inden for 30 dage.

Hvordan får jeg adgang til mine data?2024-12-17T15:13:47+01:00

Du kan anmode om adgang til dine data ved at sende os en e-mail på data@rickscott.dk. Vi sender dig de ønskede data inden for 30 dage i henhold til GDPR-retningslinjerne.

Deler I mine data med tredjeparter?2024-12-17T15:14:35+01:00

Vi deler kun dine personlige data med andre (tredjeparter), når det er nødvendigt for din behandling eller hvis loven kræver det. For eksempel kan vi dele oplysninger med dit forsikringsselskab, hvis de kræver dokumentation for din behandling, men det sker kun med dit skriftlige samtykke.

Hvilke systemer bruger I til at opbevare mine data?2024-12-17T15:15:10+01:00

Vi bruger forskellige systemer, som Terapeutbooking, Tidio, HubSpot, Mailchimp og Complianz. Alle disse systemer overholder GDPR-reglerne og sørger for, at dine oplysninger opbevares sikkert. Du kan finde links til deres databeskyttelsespolitikker på vores hjemmeside.

Hvordan administrerer I cookies på hjemmesiden?2024-12-17T15:15:44+01:00

Vi bruger Complianz til at administrere cookie-samtykke på vores hjemmeside. Det betyder, at du kan vælge, hvilke cookies der må bruges, og du kan ændre dine indstillinger, når det passer dig.

Sygeforsikring og Tilskud

Hos Rick Scott Consulting tilbyder vi en bred vifte af behandlingsmetoder herunder traditionelle, komplementære og alternative metoder. I nogle tilfælde kan disse behandlinger være dækket af din forsikring.

Det tager kun 1-2 minutter at booke online. Få professionel behandling baseret på den nyeste forskning.

Forsikringsdækning:

Hos Rick Scott Consulting tilbyder vi en bred vifte af behandlingsmetoder herunder traditionelle, komplementære og alternative metoder. I nogle tilfælde kan disse behandlinger være dækket af din forsikring.

Patientansvar:

Det er dit ansvar at undersøge hvad din forsikring dækker før du begynder på behandling. Hvis du har et godkendelsesbrev eller en betalingsgaranti fra dit forsikringsselskab, skal du huske at medbringe det til din konsultation eller sende det til os inden din aftale.

Når din konsultation er færdig, betaler du for behandlingen med MobilePay, Dankort, Visa, Mastercard, ApplePay eller kontanter. Hvis din forsikring ikke dækker hele beløbet, skal du selv betale den resterende del på dagen.

Hvis du skal betale for behandlingen på dagen, sender vores system dig en e-mail med en faktura (efter betalingen), som du kan indsende til dit forsikringsselskab.

Sygeforsikring ‘Danmark’:

Som en gratis service tilbyder vi, at indsende regninger til Sygeforsikring ‘Danmark’ for vores patienters konsultationer og behandlinger. Det er dog dit ansvar at sikre, at du er berettiget til tilskud for den specifikke ydelse. Hvis der opstår problemer med Sygeforsikring Danmark eller behandlingen af din regning, anbefaler vi, at du kontakter dem direkte eller uploader din faktura for at modtage dit tilskud.

Det er vigtigt at bemærke, at Sygeforsikring Danmark i øjeblikket kun giver tilskud til akupunkturbehandlinger hos Rick. Du kan finde yderligere information om deres tilskud til akupunktur her.

Sygeforsikring og Tilskud – Ofte Stillede Spørgsmål (FAQs)
Kan jeg bruge min forsikring til en konsultation?2024-12-18T07:52:53+01:00

Ja, mange patienter kan bruge deres forsikring til at dække dele af eller hele omkostningen ved deres konsultationer. Hvis du er medlem af Sygeforsikring Danmark, kan vi indsende anmodning om tilskud til akupunkturbehandlinger for dig. Husk at tjekke din specifikke dækning inden du kommer til din konsultation.

Skal jeg betale forud, hvis jeg har forsikringsdækning?2024-12-18T08:17:38+01:00

Det kommer an på din forsikringsudbyder. Nogle forsikringsselskaber kræver, at du betaler forud, og så kan du få beløbet refunderet fra dem senere. Hvis vi har et godkendelsesbrev eller en betalingsgaranti fra din forsikring, kan vi muligvis sende regningen direkte til dem.

Hvordan finder jeg ud af, om min behandling er dækket af forsikringen?2024-12-18T08:20:36+01:00

Det er dit ansvar at forstå din forsikringsdækning. Vi anbefaler, at du kontakter dit forsikringsselskab før din konsultation for at finde ud af, hvilke behandlinger der er dækket, og om du selv skal indsende fakturaen.

Hvad gør jeg, hvis mit forsikringskrav bliver afvist?2024-12-18T08:21:23+01:00

Hvis dit forsikringskrav bliver afvist, skal du kontakte dit forsikringsselskab direkte for at få hjælp. Vi kan hjælpe med at give den nødvendige dokumentation, men det er dit forsikringsselskab der håndterer selve behandlingen af kravet.

Gavekort og Behandlingspakker

Vores gavekort og behandlingspakker er en perfekt gave eller en nem måde at forudbetale for din behandling. Her kan du læse om brugsvilkår, gyldighed og betingelser.

Det tager kun 1-2 minutter at booke online. Få professionel behandling baseret på den nyeste forskning.

Gavekort:

Vores gavekort er den perfekte gave til dem, du holder af. Gavekort giver adgang til vores evidensbaserede behandlingsmetoder, og kan nemt købes via vores online bookingsystem.

Vilkår for gavekort:
  • Gavekort kan refunderes inden for 14 dage efter købet, medmindre det er blevet brugt. Efter 14 dage eller efter første brug, kan gavekort ikke refunderes.
  • Gavekortene er gyldigt i 24 måneder fra købsdatoen og skal bruges inden for denne periode.
  • Gavekort kan ikke ombyttes til kontanter.

Hvis du køber et gavekort på over 500 kr. kan du bestille et fysisk gavekort uden ekstra omkostninger.

Sådan bestiller du et fysisk gavekort:

Når du køber et gavekort på over 500 kr., kan du sende en e-mail til info@rickscott.dk og bede om at få tilsendt et fysisk gavekortet. Husk at oplyse dit navn, adresse og eventuelle specifikke ønsker til gavekortet. Vi sender det direkte til din adresse uden ekstra omkostninger.

Sådan bruger du gavekortet:

Du kan bruge gavekortet til at booke en behandling direkte via vores online bookingsystem eller vise det, når du besøger os. Det er en nem måde at give dine nærmeste en oplevelse af sundhed og velvære.

Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte os på info@rickscott.dk

Behandlingspakker:

Vi tilbyder behandlingspakker, der giver adgang til flere behandlinger til en nedsat pris. En behandlingspakke er en god investering i din sundhed, og giver dig mulighed for at få løbende behandling til en fordelagtig pris

Vilkår for behandlingspakker:
  • Du kan få refunderet behandlingspakker inden for 14 dage efter købet, medmindre pakken er blevet taget i brug.
  • Efter 14 dage eller efter den første behandling, kan pakker ikke refunderes eller overføres til andre.
  • Hver behandlingspakke er gyldig 24 måneder fra købsdatoen.
  • Husk at bruge pakkerne inden for gyldighedsperioden, da ubrugte behandlinger ikke bliver refunderet.

Med en behandlingspakke får du en mere langsigtet løsning, der er designet til at sikre, at din sundhed fortsætter med at forbedre sig over tid.

Hvis du har spørgsmål om køb eller brug af behandlingspakker, er du altid velkommen til at kontakte os på info@rickscott.dk.

Gavekort og Behandlingspakker – Ofte Stillede Spørgsmål (FAQs)
Hvordan køber jeg et gavekort?2024-12-18T08:39:16+01:00

Du kan nemt købe gavekort via vores online bookingsystem. Vælg “Køb Gavekort”, følg instruktionerne for at vælge beløbet, og afslut dit køb. Hvis du køber et gavekort på over 500kr. kan du få det sendt som et fysisk gavekort uden ekstra omkostninger.

Kan jeg få refunderet et gavekort?2024-12-18T08:40:11+01:00

Ja, gavekort kan refunderes inden for 14 dage efter købet, så længe det ikke er blevet brugt. Efter 14 dage eller hvis gavekortet er taget i brug, kan det desværre ikke refunderes.

Kan jeg give mit gavekort til en anden person?2024-12-18T08:57:19+01:00

Du kan købe et gavekort til hvem som helst. Når gavekortet først er udstedt og registreret med et navn i vores system, kan det dog ikke ændres eller overdrages.

Hvor længe er mit gavekort gyldigt?2024-12-18T08:57:56+01:00

Dit gavekort er gyldigt i 24 måneder fra købsdatoen. Husk at bruge det inden for denne periode.

Hvad kan jeg bruge mit gavekort til?2024-12-18T08:58:48+01:00

Du kan bruge dit gavekort til alle vores ydelser, herunder konsultationer og behandlinger. Dog kan gavekortet ikke bruges til at købe andre gavekort.

Kan jeg få rabat ved køb af behandlingspakker?2024-12-18T09:01:23+01:00

Vi tilbyder ikke rabat på behandlingspakker, da de allerede indeholder en betydelig rabat. Men ved at købe en behandlingspakke kan du planlægge din behandling mere effektivt. Husk, at rabatter og gavekort ikke kan kombineres med andre tilbud.

Kan ubrugte behandlinger fra en behandlingspakke refunderes?2024-12-18T09:03:25+01:00

Nej, ubrugte behandlinger i en behandlingspakke kan ikke refunderes eller overdrages. Du skal bruge behandlingerne inden for 24 måneder efter købsdatoen.

Betalings og Finansieringspolitik

Vi tilbyder fleksible betalings- og finansieringsmuligheder for både individuelle behandlinger og behandlingspakker. Her kan du læse om betalingsmetoder, finansieringsplaner, samt vores politik for rykkergebyrer og refusion.

Det tager kun 1-2 minutter at booke online. Få professionel behandling baseret på den nyeste forskning.

Betaling af Behandlinger:

Betaling for behandlinger skal ske på behandlingsdagen, medmindre du har forudbetalt via en behandlingspakke. Dette hjælper os med at opretholde en høj standard for vores services og planlægge effektivt for vores patienter.

Vi tilbyder forskellige betalingsmuligheder:

MobilePay

Dankort

Visa

Mastercard

ApplePay

Google Pay

Kontant

Gavekort

Finansiering af individuelle behandlinger:

Hvis din behandling koster mere end 1.200 kr. tilbyder vi fleksible finansieringsmuligheder, så for at gøre betalingen bliver mere overkommelig for dig.

Muligheder for individuelle behandlinger:
  • 3 måneders plan: 100kr. pr. måned i administrationsgebyr, 0% i rente.
  • 6 måneders plan: 100kr. pr. måned i administrationsgebyr, 0% i rente.

Finansiering af behandlingspakker:

Vi tilbyder længere finansieringsmuligheder for behandlingspakker, så du nemmere kan håndteres betalingerne. Mulighederne varierer afhængigt af størrelsen på den valgte pakken

For pakker op til 15.000kr:
  • 3 måneders plan: 100kr. pr. måned i administrationsgebyr, 0% i rente.
  • 6 måneders plan: 100kr. pr. måned i administrationsgebyr, 0% i rente.
  • 12 måneders plan: 100kr. pr. måned i administrationsgebyr, 0% i rente.
For pakker på 15.000kr. eller mere:
  • 3 måneders plan: 100kr. pr. måned i administrationsgebyr, 0% i rente.
  • 6 måneders plan: 100kr. pr. måned i administrationsgebyr, 0% i rente.
  • 12 måneders plan: 100kr. pr. måned i administrationsgebyr, 0% i rente.
  • 24 måneders plan: 150kr. pr. måned i administrationsgebyr, 0% i rente.

Betalingsbetingelser for alle betalingsformer:

Disse betingelser gælder for alle betalingsformer, herunder betaling på behandlingsdagen, finansieringsplaner og behandlingspakker:

Betalingsfrist:

Fakturaen skal betales senest 5 dage efter faktureringsdatoen.

Rykkergebyr:

Hvis betalingen ikke sker til tiden, pålægges en rente på 2,5% pr. måned samt et gebyr på kr. 100 pr. rykker.

Inkasso:

Hvis der ikke er sket betaling efter 3. rykkere, vil sagen blive overdraget til inkasso. Såfremt betalingen ikke er modtaget inden for 10 dage fra datoen for denne meddelelse (3. rykkere), vil sagen blive overdraget til inkasso. Bemærk, at yderligere inkassoomkostninger kan blive pålagt i henhold til gældende lovgivning. Hvis du har spørgsmål eller ønsker at indgå en aftale, bedes du kontakte os straks for at undgå yderligere omkostninger.

Manglende Betaling ved Finansiering:

Hvis en betaling i en finansieringsplan overskrider betalingsfristen på 5 dage, forbeholder vi os retten til at annullere betalingsplanen. I så fald skal hele det beløb du skylder inklusive eventuelle rykkergebyrer og påløbne renter, betales med det samme.

Godkendelse af Finansiering:

Alle finansieringsmuligheder gennem Rick Scott Consulting, ApS (ikke gennem Sundhed+), kræver forudgående godkendelse. Hvis du vil anmode om finansiering, kan du kontakte os på info@rickscott.dk, eller du kan spørge om mulighederne ved din konsultation.

Refusionspolitik:

Behandlinger, der er betalt på forhånd, kan normalt ikke refunderes. Du kan dog få refusion inden for 14 dage efter købsdatoen, forudsat at pakken ikke er taget i brug. Efter 14 dage eller efter den første behandling i pakken er blevet anvendt, er det ikke muligt af få refusion. Bemærk, at ubrugte behandlinger ikke kan overføres til andre personer eller ombyttes til kontanter.

Udløbsdato for Behandlingspakker:

Behandlingspakker skal bruges inden for 24 måneder fra købsdatoen. Hvis du ikke bruger dem inden for denne periode, mister du retten til de ubrugte behandlinger. Der gives ingen refusion eller kompensation for konsultationer eller behandlinger, du ikke har brugt.

Sundhed+ Finansieringsmuligheder:

Vi tilbyder også finansiering gennem vores samarbejde med Sundhed+. Med Sundhed+ kan du vælge betalingsplaner med op til 72 måneders afbetaling. Medlemskabet er gratis og uforpligtende, og finansieringen kan bruges til både individuelle behandlinger og behandlingspakker.

For at komme i gang, kan du finde “Ansøg her”-knappen på vores hjemmeside under Sundhed+-sektionen.

Prisfastsættelse og Rabatpolitik:

Hos Rick Scott Consulting accepterer vi ikke byttehandel eller udveksling af ydelser som betalingsform. Vores priser er tydeligt angivet på vores hjemmeside, i vores bookingsystem, og i e-mails ved bekræftelse af aftaler. Vi diskuterer ikke rabatter eller specielle prisjusteringer uden for de planlagte kampagner.

Vi tilbyder ikke faste rabatter eller tilbagebetalinger, medmindre det er som led i særlige kampagner. I sådanne tilfælde vil du modtage en rabatkode, som du kan bruge, når du booker. For at sikre, at alle for lige vilkår for behandling og kundeservice, laver vi ikke særlige aftaler eller arrangementer, som kun gælder for enkelte personer.

Rabatter:

Rabatter er sjældne og kan kun bruges én gang per patient. Du kan ikke kombinere rabatter (såkaldt “stacking”) og de gælder kun for de specifikke behandlinger eller pakker, de er tilknyttet eller udstedt til. Det er vigtigt at bemærke, at rabatter ikke kan overføres til andre behandlinger eller produkter, medmindre dette er angivet.

Behandling af Data ved Ubetalte Fakturaer og Inkassosager:

Hos Rick Scott Consulting overholder vi gældende lovgivning i Danmark og EU, herunder Databeskyttelsesforordningen (GDPR), for at sikre korrekt og ansvarlig behandling af personoplysninger i forbindelse med ubetalte fakturaer eller inkassosager. Denne politik beskriver, hvordan vi håndterer dine data i sådanne situationer.

Opbevaring af data:

I tilfælde af ubetalte fakturaer opbevarer vi relevante personoplysninger for at kunne:

  • Håndtere betalingskrav: Behandle og inddrive betaling for ubetalte fakturaer.
  • Opfylde lovkrav: Overholde kravene i Bogføringsloven, som fastsætter en opbevaringsperiode på mindst fem år efter regnskabsårets afslutning.
  • Sikre retligt forsvar: Dokumentere og forsvare os i tilfælde af juridiske tvister eller klager.
Opbevaringstid:

Vi opbevarer data om ubetalte fakturaer, herunder fakturadetaljer og korrespondance, indtil gælden er betalt, eller den relevante forældelsesfrist er udløbet. Forældelsesfristen er typisk tre år i henhold til Forældelsesloven, men kan i visse tilfælde strække sig op til ti år.

Overførsel til inkassobureau:

I tilfælde af manglende betaling kan vi videregive dine personoplysninger til et eksternt inkassobureau for at inddrive gælden.

Dette omfatter:

  • Navn, adresse, og kontaktoplysninger.
  • Fakturadetaljer og dokumentation for gælden.

Overførsel af oplysninger til inkassobureau

I tilfælde af manglende betaling forbeholder vi os retten til at videregive dine personoplysninger til Dansk Inkasso K/S med henblik på inddrivelse af det skyldige beløb. Overførsel af dine oplysninger sker på følgende måder:

Data overført via Dansk Inkasso K/S’ sikre hjemmeside:

  • CPR-nummer.
  • Navn, adresse og kontaktoplysninger (telefonnummer og e-mail).
  • Fakturadetaljer, udestående beløb og relevant dokumentation for gælden (f.eks. aftaler eller korrespondance).

Disse data overføres via en HTTPS-sikret forbindelse for at sikre beskyttelsen af dine oplysninger under transmissionen, i overensstemmelse med GDPR artikel 32 (behandlingssikkerhed).

Data delt via SSL-sikrede e-mails mellem os og Dansk Inkasso K/S:

  • Dit navn og adresse.
  • Kontaktoplysninger (telefonnummer og e-mail).
  • Detaljer om gælden, herunder fakturanummer, beløb og betalingsstatus.
  • Kopier af tidligere kommunikation sendt til dig i forbindelse med sagen.

Opdateringer fra Dansk Inkasso K/S om sagen, som kan inkludere:

  • Fakturaer og betalingsvarsler.
  • Dokumentation vedrørende retssager, herunder fogedretsnotater.
  • Statusopdateringer om gældsinddrivelsesprocessen.

Disse oplysninger behandles i overensstemmelse med GDPR artikel 6(1)(f) (legitim interesse) og beskyttes under transmission med SSL-sikring, jf. GDPR artikel 32.

Vi sikrer, at kun de nødvendige oplysninger videregives til Dansk Inkasso K/S, og vi fører løbende tilsyn med, at de behandler dine oplysninger i overensstemmelse med GDPR artikel 6(1)(f) (legitim interesse). Oplysningerne beskyttes under transmission ved brug af SSL-sikring, jf. GDPR artikel 32. CPR-numre behandles med særlig opmærksomhed og overføres kun via en HTTPS-sikret forbindelse.

Vi sikrer, at kun de nødvendige oplysninger videregives til Dansk Inkasso K/S, og vi fører tilsyn med, at de behandler dine oplysninger i overensstemmelse med GDPR artikel 28 (databehandleraftaler). CPR-numre behandles med særlig opmærksomhed og overføres kun via en HTTPS-sikret forbindelse, jf. GDPR artikel 32.

Dansk Inkasso K/S opbevarer kun dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at opfylde deres juridiske forpligtelser og formålet med gældsinddrivelsen, i overensstemmelse med GDPR artikel 5(1)(e) (opbevaringsbegrænsning). Når sagen er afsluttet, slettes eller anonymiseres dine oplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Du har rettigheder i henhold til GDPR artikel 15-21, herunder retten til indsigt i de oplysninger, vi har videregivet, retten til at gøre indsigelse mod behandlingen, og retten til at anmode om berigtigelse eller sletning af urigtige data. Hvis du ønsker at udøve dine rettigheder, kan du kontakte os direkte på: data@rickscott.dk

Hvis du har spørgsmål eller klager vedrørende behandlingen af dine personoplysninger, kan du kontakte os direkte på: klage@rickscott.dk. Du har også ret til at indgive en klage til Datatilsynet på www.datatilsynet.dk, jf. GDPR artikel 77 (klageadgang).

Du kan læse den gældende databehandleraftale (DPA) mellem os og Dansk Inkasso K/S ved at klikke på følgende link: [Link til DPA].

Sletning af data:

Når gælden er betalt, eller sagen er afsluttet:

  • Beholder vi de nødvendige økonomiske data i fem år for at opfylde kravene i Bogføringsloven.
  • Sletter vi data, der ikke længere er relevante, såsom korrespondance med inkassobureauet.
Dine rettigheder:

Som registreret har du ret til at:

  • Anmode om adgang: Få indsigt i de data, vi opbevarer om din sag.
  • Anmode om rettelse eller sletning: Få rettet forkerte data eller få data slettet, medmindre vi er forpligtet til at opbevare dem.
  • Gøre indsigelse: Protestere mod behandlingen af dine data i henhold til GDPR-artikel 21.

Hvis data opbevares af juridiske eller økonomiske årsager, kan vi afvise anmodninger om sletning i henhold til GDPR artikel 17(3)(e).

Kontakt os:

Hvis du har spørgsmål om, hvordan vi håndterer dine data i forbindelse med ubetalte fakturaer, kan du kontakte os på:

Forklaring og opdatering:

Denne politik sikrer gennemsigtighed i behandlingen af data i forbindelse med inkassosager og ubetalte fakturaer. Vi opdaterer løbende vores politik for at sikre, at den altid er i overensstemmelse med nyeste gældende lovgivning

Betalings og Finansieringspolitik – Ofte Stillede Spørgsmål (FAQs)
Hvordan kan jeg betale for mine behandlinger?2024-12-20T11:40:43+01:00

Du kan betale med MobilePay, Dankort, Visa, Mastercard, ApplePay, kontant eller gavekort. Betaling skal ske på behandlingsdagen, medmindre du har forudbetalt via en behandlingspakke.

Tilbyder I finansieringsmuligheder for individuelle behandlinger?2024-12-20T11:41:45+01:00

Ja, for behandlinger over 1.200kr. tilbyder vi finansiering. Du kan vælge mellem en 3 eller 6 måneders finansieringsplan, med et administrationsgebyr på 100kr. pr. måned og 0% i rente.

Hvordan fungerer finansiering af behandlingspakker?2024-12-20T11:42:25+01:00

Vi tilbyder længere finansieringsmuligheder for behandlingspakker afhængig af pakkens pris. Pakker op til 15.000kr. kan finansieres over l 12 måneder, mens pakker over 15.000kr. kan finansieres over 24 måneder mod et administrationsgebyr.

Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler min faktura til tiden?2024-12-20T11:44:00+01:00

Hvis fakturaen ikke betales inden for 5 dage, vil der blive pålagt en rente på 2,5% pr. måned samt et gebyr på 100kr. pr. rykker. Efter 3 rykkere uden betaling, vil sagen blive sendt til inkasso.

Hvad sker der, hvis jeg misser en betaling på min finansieringsplan?2024-12-20T11:44:57+01:00

Hvis du overskrider betalingsfristen på 5 dage, kan vi annullere din finansieringsplan. Det betyder, at det fuld udestående beløb inklusive eventuelle gebyrer og renter skal betales med det samme.

Tilbyder I rabatter på behandlinger eller pakker?2024-12-20T11:48:44+01:00

Vi tilbyder kun rabatter i forbindelse med særlige kampagner. Disse rabatter kan ikke kombineres med andre tilbud eller bruges til andre ydelser end dem, de er udstedt til. Vi tilbyder ikke personlige rabatter eller særordninger.

Kan behandlinger der er betalt på forhånd refunderes?2024-12-20T11:49:47+01:00

Nej, behandlinger, der er betalt på forhånd, kan ikke refunderes efter 14 dage fra købsdatoen eller efter den første behandling er blevet brugt, afhængigt af hvad der sker først.

Hvad er udløbsdatoen for behandlingspakker?2024-12-20T11:50:48+01:00

Behandlingspakker skal bruges inden for 24 måneder fra købsdatoen. Hvis du ikke har brugt alle behandlinger inden for denne periode, vil de ubrugte behandlinger ikke blive refunderet eller kompenseret.

Etik og Professionel Adfærd

Hos Rick Scott Consulting er vi forpligtet til at levere behandling, der lever op til de højeste etiske og faglige standarder. Vi forventer, at både vores personale og patienter udviser respekt og professionel adfærd i klinikken. Vores praksis overholder dansk sundhedslovgivning og beskytter personlige oplysninger i overensstemmelse med GDPR-reglerne.

Det tager kun 1-2 minutter at booke online. Få professionel behandling baseret på den nyeste forskning.

Fortrolighed og Diskretion:

Behandling af personlige oplysninger:

Vi sikrer, at alle oplysninger om dine sundhedsforhold og behandling holdes strengt fortrolige og behandles i overensstemmelse med GDPR og gældende dansk lovgivning. Alle vores medarbejdere er uddannet i håndtering af følsomme data og er forpligtet til at beskytte din fortrolighed. Du har altid ret til at se dine personlige oplysninger eller anmode om at de bliver slettet, medmindre der er juridisk grundlag for at opbevare dem.

Diskretion under behandling:

For at beskytte dit privatliv og sikre et professionelt miljø er det ikke tilladt at tage billeder, optage videoer eller lyd under konsultationer eller behandlinger uden udtrykkelig tilladelse fra behandleren. Dette for at sikrer både din og behandlerens integritet og fortrolighed.

Grænser for Patient- og Behandlerforhold:

Det er vigtigt at have klare og professionelle grænser mellem patienter og behandlere. Dette sikre, at behandlingsprocessen forløber sundt og effektivt:

Professionelle grænser:

Personlige forhold uden for klinikken mellem behandler og patient bør undgås. Dette sikre, at behandlingen forbliver objektiv og professionel. Behandlingen er udelukkende af sundhedsmæssig karakter og foregår i et professionelt miljø.

Afklaring af grænser:

Hvis der opstår spørgsmål eller tvivl omkring grænserne i forholdet mellem patient og behandler, opfordres både patient og behandler til at kontakte klinikkens ledelse for en hurtig afklaring.

Ret til at Afvise Behandling:

Hos Rick Scott Consulting forbeholder vi os retten til at afvise behandling i visse situationer:

Manglende overholdelse:

Manglende efterlevelse af klinikkens politikker, retningslinjer eller behandlingsplan kan medføre afvisning af yderligere behandling.

Etiske standarder:

Vi forbeholder os retten til at afvise behandling, hvis en behandlingsanmodning strider imod vores faglige vurdering eller etiske standarder.

Sikkerhed:

Vi forbeholder os retten til at afvise behandling, hvis vi vurderer, at vi ikke er i stand til at tilbyde en sikker eller passende behandling.

Adfærd:

Aggressiv, truende eller uacceptabel adfærd over for personale eller andre patienter vil resultere i afvisning af behandling og kan føre til en ophævelse af samarbejdet med klinikken.

Vi stræber altid efter at sikre, at alle patienter modtager den bedst mulige behandling. Dog vil sikkerheden og opretholdelsen af klinikkens standarder altid være vores højeste prioritet.

Håndtering af Klager og Bekymringer:

Hos Rick Scott Consulting, ApS tager vi alle bekymringer og klager alvorligt og følger gældende dansk lovgivning vedrørende patientklager:

Klageproces:

Du kan indsende en klage ved at kontakte os via e-mail på klage@rickscott.dk, eller du kan tage emnet op under din konsultation. Vi vil bekræfte modtagelsen af din klage inden for 5 arbejdsdage.

Behandling af klager:

Vi stræber efter at undersøge og løse klagen inden for 30 dage. Alle klager behandles fortroligt og med den største alvor.

Faglige organisationer:

Rick Scott Consulting, ApS er medlem af følgende faglige organisationer, der sikrer høje standarder inden for akupunktur og naturmedicin:

  • Praktiserende Akupunktører – Vi overholder retningslinjerne fra Praktiserende Akupunktører for en sikker og effektiv akupunktur og massage/manuel terapi behandling. Klager kan indgives via deres klageformular her.
  • Foreningen Danske Naturopater – Vi overholder retningslinjerne fra Foreningen Danske Naturopater for en sikker og effektiv naturopatisk behandling og standarder for anvendelse af naturopati (naturmedicin / kosttilskud / vestlig urtemedicin), østlig medicin (akupuntur, østlig urtemedicin), og andre former for alternativ behandling. Klager kan indgives via deres klageformular her.
  • Forenede Naturmedicinere – Vi følger Forenede Naturmedicineres standarder for anvendelse af naturmedicin. Klager kan indgives via deres klageformular her.

Klager kan indsendes via deres klagesystem.

Ingen Optagelser Tilladt:

For at beskytte fortrolighed og opretholde et professionelt miljø er det ikke tilladt at tage fotos, optage lyd eller video under konsultationer eller behandlinger uden forudgående skriftligt samtykke. Ved at acceptere behandling i klinikken accepterer patienten denne politik som en del af aftalen med behandleren.

Optagelser kan påvirke databeskyttelsen og patientens ret til privatliv:

Særlige tilladelser:

Hvis en patient ønsker at optage dele af konsultationen, skal dette først godkendes af behandleren. Optagelsen skal foretages under klare etiske retningslinjer og med skriftligt samtykke fra alle involverede parter.

Enhver uautoriseret optagelse betragtes som en krænkelse af klinikkens politik og gældende databeskyttelseslovgivning (GDPR). Sådanne optagelser må ikke anvendes uden behandlerens skriftlige samtykke, medmindre det er påkrævet i henhold til gældende lov.

Enhver uautoriseret optagelse betragtes som en overtrædelse af klinikkens politik og patientens aftale med behandleren og vil medføre følgende konsekvenser:

  • Afslutning af behandlingen eller fremtidige konsultationer.
  • Indberetning til relevante myndigheder for overtrædelse af fortroligheds- og databeskyttelsesregler.
  • Juridiske skridt for at beskytte klinikkens rettigheder, herunder krav om erstatning for misbrug, fejlagtige fremstillinger eller skade på omdømme.

Denne politik er designet til at beskytte begge parters interesser og sikre et trygt og fortroligt behandlingsmiljø, og fremme tillid mellem patient og behandler.

Ledsagere under Behandling:

Patienter er velkomne til at medbringe en ledsager til deres konsultation eller behandling. Dog forbeholder vi os retten til at anmode ledsagere om at forlade lokalet, hvis:

Tilstedeværelse er uhensigtsmæssig:

Hvis vi vurderer, at ledsagerens tilstedeværelse påvirker behandlingen negativt eller patientens trivsel, kan vi bede ledsageren om at forlade lokalet for at sikre den bedst mulige behandlingsoplevelse.

Følg Behandlingsplanen for Optimal Sundhed:

For at sikre succesfuld behandling og resultater forventer vi, at patienter følger den anbefalende behandlingsplan og deltager i opfølgende konsultationer som planlagt:

Vigtigheden af behandlingsplanen:

Vores behandlinger er nøje tilpasset den enkelt patients behov og kræver aktiv deltagelse for at opnå de ønskede resultater. Manglende deltagelse kan have negativ indvirkning på behandlingsresultaterne.

Patientdagbøger:

I visse tilfælde kan vi anbefale, at du fører en patientdagbog i løbet af dit behandlingsforløb. Dette er særligt nyttigt ved længerevarende eller komplekse behandlingsforløb, hvor det er vigtigt at registrere daglige ændringer i symptomer, reaktioner på behandling eller livsstilsændringer. Det er afgørende, at du følger vores anbefaling om at føre dagbog, da det giver os mulighed for præcist at vurdere dine fremskridt og tilpasse behandlingen til dine behov. Din aktive deltagelse i behandlingsprocessen er essentiel for, at vi som et team kan opnå de bedste resultater. Ved at dele dine daglige erfaringer arbejder vi sammen om at forbedre dit helbred og sikre, at behandlingen udvikler sig på den mest effektive måde.

For yderligere information, læs afsnittet om “Behandling af Patientjournaler” samt “Kundedata og Patientdata”.

Naturlægemidler / kosttilskud:

Som en del af din behandling kan vi anbefale brugen af naturlægemidler eller kosttilskud. Disse anbefalinger er baseret på vores faglige vurdering af, hvad der potentielt kan gavne og understøtte din behandling. Du har dog fuldstændig frihed til at vælge, om du ønsker at følge disse råd. Vores anbefalinger er udelukkende rådgivning, og det er vigtigt, at du bruger din egen dømmekraft, når du beslutter, om du vil følge dem.

De naturlægemidler og kosttilskud, vi anbefaler, skal du selv købe fra betroede leverandører, primært i Danmark. Dette sikrer, at vores råd er objektive og udelukkende fokuserer på dit helbred og dine behandlingsbehov.

“Off-label” anbefalinger:

Det skal bemærkes, at nogle af de anbefalede naturlægemidler kan anvendes til formål, der ikke er officielt godkendt i Danmark. Disse anbefalingerne er baseret på vores kliniske erfaring og tilgængelig evidens. Det er vigtigt at understrege, at disse midler ikke nødvendigvis er godkendt af Lægemiddelstyrelsen til behandling af specifikke tilstande. Det er op til dig at vurdere, om du ønsker at anvende disse produkter.

Dit ansvar som patient:

Som patient er det dit ansvar at beslutte, om du ønsker at anvende de anbefalede produkter. Hvis du vælger at følge vores anbefalinger, skal du også vurdere, om du ønsker at følge de anviste doseringer og brugsvejledninger. Ved at acceptere disse anbefalinger bekræfter du, at brugen af naturlægemidler og kosttilskud sker på baggrund af din egen vurdering og ansvar.

Dette betyder, at du som patient har ret til at afslå disse anbefalinger uden at det påvirker din fortsatte behandling. Anbefalingerne gives udelukkende med det formål at forbedre dit helbred. Vi sikrer, at vores rådgivning altid er objektiv og ikke påvirket af økonomiske interesser.

Ret til at afslutte behandling:

Vi forbeholder os retten til at afslutte behandlingsforløbet, hvis en patient gentagne gange undlader at følge behandlingsplanen eller udebliver fra nødvendige opfølgninger uden gyldig grund. Denne beslutning træffes med respekt for patientens behov og for at sikre, at vores ressourcer anvendes effektivt til patienter, der følger deres behandlingsforløb.

Patientens rettigheder:

Som patient har du ret til at modtage en begrundelse for behandlingsanbefalinger. Du har også ret til at anmode om en anden behandler eller til at stoppe behandlingen, hvis dette ønskes.

Kommunikation og Dokumentation:

For at sikre den bedste mulige pleje og service til vores patienter dokumenterer vi al kommunikation med vores klinik. Dette indbefatter e-mails, chatbeskeder, meddelelser fra sociale medier, SMS’er og voicemail. Denne dokumentation anvendes udelukkende til internt brug for at sikre, at alle henvendelser vedrørende behandling, tidsbestilling og anden klinikrelateret kommunikation bliver håndteret professionelt og effektivt. I overensstemmelse med gældende lovgivning og GDPR vil alle data blive slettet, når de ikke længere er nødvendige for behandlingen eller administrative formål.

Dokumentation af behandlinger og konsultationer:

Alle behandlinger og konsultationer, uanset om de foregår fysisk eller online, dokumenteres i overensstemmelse med gældende sundhedslovgivning. Dette sikrer, at din journal altid er opdateret, hvilket gør os i stand til at yde den bedst mulige behandling. I overensstemmelse med gældende lovgivning og GDPR slettes alla data, når de ikke længere er nødvendige for behandlings- eller administrative formål. For yderligere information, henvises der til afsnittet om journalføring.

Patientjournaler:

Når du påbegynder et behandlingsforløb hos os, opretter vi en patientjournal i overensstemmelse med gældende lovgivning. Journalen indeholder oplysninger om din sundhedshistorik, diagnoser og behandlingsplaner, hvilket er nødvendigt for at sikre en korrekt og målrettet behandling. Vi kan også bede dig om at udfylde indledende spørgeskemaer, som hjælper os med at vurdere din tilstand og tilpasse din behandling fra starten. Journalen opbevares sikkert og vil udelukkende blive anvendt til formål relateret til din behandling.

For yderligere information, læs afsnittet om “Behandling af Patientjournaler” samt “Kundedata og Patientdata”.

E-mailkommunikation:

Hos Rick Scott Healthcare bruger vi S/MIME-kryptering i al vores e-mailkommunikation fra info@rickscott.dk og rick@rickscott.dk. S/MIME (Secure/Multipurpose Internet Mail Extensions). Det sikrer, at vores e-mails fra klinikken er digitalt signerede for at bekræfte deres ægthed og krypterede for at beskytte dine personoplysninger under transmission. Denne kryptering sikrer, at uautoriserede parter ikke kan læse eller ændre indholdet af vores e-mails. Vi prioriterer dit privatliv højt og anvender S/MIME-kryptering og SSL-sikkerhed for at sikre, at din kommunikation med os er så sikker som muligt.

For din sikkerhed og for at sikre overholdelse af GDPR beder vi venligst om, at alle helbredsoplysninger og følsomme persondata uploades via vores sikre, krypterede beskedsystem, Terapeutbooking. Selvom vi tager alle nødvendige forholdsregler for at beskytte privatlivet, kan vi ikke garantere fortrolighed eller sikkerhed for helbredsrelaterede dokumenter, der sendes via e-mail. Ved at vælge at sende sådanne oplysninger via e-mail accepterer du de risici, der er forbundet hermed.

Forsikringer:

Hos Rick Scott Consulting har vi de nødvendige forsikringer for at sikre både patientens og behandlerens tryghed og sikkerhed under alle behandlinger. Vores forsikringer dækker ansvar i forbindelse med erhvervsaktiviteter samt eventuelle skader, der måtte opstå under behandling.

Vi har følgende forsikringer:
Kollektiv ansvarsforsikring/patientforsikring:

Tegnet gennem Praktiserende Akupunktører via CIBA Insurance Brokers (ciba.dk). Denne forsikring dækker både ansvar og patientbeskyttelse i forbindelse med behandlingsrelaterede hændelser.

Forsikringscertifikat erhvervs- og produktansvar:

Tegnet gennem Tryg Forsikring (tryg.dk), forsikringspolicenummer: 655 588.723. Denne forsikring dækker erhvervsansvar og produktansvar for klinikken.

Begge forsikringer opretholdes i god stand for at sikre fuld dækning og overholdelse af gældende lovgivning i Danmark.

Kontinuerlig Faglig Udvikling:

Hos Rick Scott Consulting er vi meget engagerede i løbende faglig udvikling. Vi deltager regelmæssigt i kurser, konferencer og videreuddannelse for at sikre, at vores behandlinger er baseret på den nyeste viden inden for alternativ medicin og evidensbaserede praksisser.

Som medlem af Praktiserende Akupunktører, hvor jeg er registreret både som akupunktør og massør, er jeg forpligtet til at gennemføre 48 timers akupunktur-relevant efteruddannelse hvert tredje år. Gyldigt førstehjælpskursus (dvs. maks. 2 år gammelt). Dette er nødvendigt for at opretholde mit medlemskab og RAB-registreringen.

Pr. dags dato d. 23.12.24 har jeg gennemført følgende efteruddannelsesaktiviteter:

  • Akupunktur: 1.347 timer i efteruddannelse over de sidste 3 år.
  • Massør: 1.294 timer i efteruddannelse over de sidste 3 år.

Som medlem af Forenede Naturmedicinere er der krav om at gennemføre 42 timers efteruddannelse hver tredje år for at opretholde medlemskabet. Jeg har pr. dags dato d. 23.12.24 gennemført over 1.000 timer inden for naturmedicin over de sidste 3 år.

Jeg prioriterer at opnå mine efteruddannelsestimer ved at deltage i videregående uddannelseskurser på kandidatniveau eller højere på universiteter. Jeg har erfaret, at korte weekendkurser ofte ikke er af samme kvalitet. Denne tilgang sikrer, at jeg konstant opdaterer mine færdigheder på det højeste niveau, hvilket gør mig i stand til at tilbyde den bedst mulige behandling til mine patienter.

Som det gammelt kinesisk ordsprog siger: “Læring er som at ro mod strømmen; hvis du stopper, driver du tilbage.” Derfor er jeg fast besluttet på at være en livslang studerende og vil altid stræbe efter at forbedre min viden og mine færdigheder, så jeg kan tilbyde opdateret og evidensbaseret behandling til mine patienter.

Styrelsen for Patientsikkerhed og Datatilsynet:

Hos Rick Scott Consulting er vi registreret og følger alle regler fra Styrelsen for Patientsikkerhed og Datatilsynet. Dette betyder, at vores klinik arbejder i fuld overensstemmelse med gældende sundheds- og databeskyttelseslovgivning, hvilket sikrer tryghed og beskyttelse for vores patienter.

Styrelsen for Patientsikkerhed
0+ behandlinger
i over 20år, antal skader: 0

Rick Scott Consulting er registreret hos Styrelsen for Patientsikkerhed (SOR-id: 1122981000016009). Denne registrering betyder, at vores behandlinger lever op til de højeste sikkerhedsstandarder, som er påkrævet i Danmark.

Derudover har Rick Scott gennemført og bestået det obligatoriske kursus Nåleakupunktur på brystkassen (Kursusnummer: 32-1714-38), hvilket giver ham autorisation til at udføre nåleakupunktur i brystkasseområdet.

Læs mere om dette kursus her, og se listen over godkendte behandlere her.

Datatilsynet og GDPR:

Vores klinik er registreret hos Datatilsynet under godkendelsesnummer: 2016-42-2777, og vi overholder alle gældende lovgivninger samt EU’s GDPR. Dette betyder, at vi behandler alle personlige- og følsomme oplysninger i overensstemmelse med strenge databeskyttelsesregler. Vi prioriterer fortroligheden af dine sundhedsoplysninger og anvender sikre systemer for at beskytte dine data.

Etik og Professionel Adfærd – Ofte Stillede Spørgsmål (FAQs)
Hvordan sikrer I, at mine personlige oplysninger forbliver fortrolige?2024-12-23T15:13:12+01:00

Vi behandler alle personlige oplysninger i overensstemmelse med GDPR og gældende dansk lovgivning. Oplysningerne opbevares i sikre systemer, hvor kun klinikkens autoriseret personale har adgang til dine data. Derudover har du ret til at få adgang til dine oplysninger eller anmode om sletning af dem, medmindre vi er juridisk forpligtet til at opbevare dem.

Er det tilladt at tage billeder eller optage video under konsultationer?2024-12-23T15:13:48+01:00

Nej, det er ikke tilladt at tage billeder, optage video eller lyd under konsultationer eller behandlinger uden forudgående tilladelse fra behandleren. Dette beskytter både dit privatliv og sikrer et professionelt behandlingsmiljø.

Kan jeg medbringe en ledsager til min behandling?2024-12-23T15:14:38+01:00

Ja, du er velkommen til at medbringe en ledsager. Dog forbeholder vi os retten til at bede ledsageren om at forlade lokalet, hvis deres tilstedeværelse vurderes at have en negativ indvirkning på behandlingen eller forstyrre dit fokus.

Hvad sker der, hvis jeg ikke følger min behandlingsplan?2024-12-23T15:15:21+01:00

Det er vigtigt, at du følger den anbefalede behandlingsplan for at opnå de bedste resultater. Hvis du gentagne gange undlader at overholde planen eller udebliver fra nødvendige opfølgninger uden gyldig grund, forbeholder vi os retten til at afslutte dit behandlingsforløb.

Hvordan kan jeg indsende en klage, hvis jeg er utilfreds med min behandling?2024-12-23T15:18:50+01:00

Hvis du ønsker at klage over din behandling, kan du kontakte os via e-mail på klage@rickscott.dk eller nævne det under din konsultation. Vi bekræfter modtagelsen af din klage inden for 5 arbejdsdage og stræber efter at behandle og løse den inden for 30 dage.

Hvad gør I for at sikre, at mine data er sikre og i overensstemmelse med GDPR?2024-12-23T15:22:49+01:00

Vi er registreret hos Datatilsynet og overholder de gældende GDPR-reglerne. Alle personlige oplysninger opbevares i sikre systemer og behandles fortroligt. Du har ret til at få adgang til dine data samt at anmode om ændringer eller sletning af dem, hvis det er nødvendigt.

Hvordan håndterer I patientjournaler, og hvem har adgang til dem?2024-12-23T15:24:03+01:00

Vi opretter og vedligeholder patientjournaler i overensstemmelse med gældende sundhedslovgivning. Adgangen til disse oplysninger er begrænset til klinikkens autoriseret personale, som er underlagt strenge fortrolighedsforpligtelser. Patientjournalerne opbevares sikkert for at beskytte dine oplysninger. Du har ret til at anmode om indsigt i din journal samt anmode om rettelser, hvis det er nødvendigt.

Reservér Din Tid Online Nu

Undgå besværet med telefonkøer—vores brugervenlige online bookingsystem giver dig mulighed for at planlægge din aftale uden besvær med blot et par klik. Sikkert og bekvemt.

Hvis bookingformularen ikke vises, kan det skyldes, at den er blokeret af dine browserindstillinger.

Behandling af personoplysninger: Dit privatliv er vores prioritet. Lær mere om vores privatlivspolitikker(link til side med privatlivspolitik) og GDPR-overholdelse.

Kontakt os for ekspertise inden for alternativ behandling: Book online nemt og hurtigt

Du kan kontakt os via e-mail, chatbot og sikker beskedservice. Du kan effektivt planlægge din aftale eller videokonsultation gennem vores brugervenlige online bookingsystem.

Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål

Kan jeg anmode om, at få mine data slettet?2024-12-17T15:13:07+01:00

Ja, ifølge GDPR har du ret til at anmode om, at dine data bliver slettet, medmindre vi er juridisk forpligtet til at opbevare dem i en bestemt periode. Kontakt os på data@rickscott.dk, og vi behandler din anmodning inden for 30 dage.

Hvordan får jeg adgang til mine data?2024-12-17T15:13:47+01:00

Du kan anmode om adgang til dine data ved at sende os en e-mail på data@rickscott.dk. Vi sender dig de ønskede data inden for 30 dage i henhold til GDPR-retningslinjerne.

Deler I mine data med tredjeparter?2024-12-17T15:14:35+01:00

Vi deler kun dine personlige data med andre (tredjeparter), når det er nødvendigt for din behandling eller hvis loven kræver det. For eksempel kan vi dele oplysninger med dit forsikringsselskab, hvis de kræver dokumentation for din behandling, men det sker kun med dit skriftlige samtykke.

Hvilke systemer bruger I til at opbevare mine data?2024-12-17T15:15:10+01:00

Vi bruger forskellige systemer, som Terapeutbooking, Tidio, HubSpot, Mailchimp og Complianz. Alle disse systemer overholder GDPR-reglerne og sørger for, at dine oplysninger opbevares sikkert. Du kan finde links til deres databeskyttelsespolitikker på vores hjemmeside.

Hvordan administrerer I cookies på hjemmesiden?2024-12-17T15:15:44+01:00

Vi bruger Complianz til at administrere cookie-samtykke på vores hjemmeside. Det betyder, at du kan vælge, hvilke cookies der må bruges, og du kan ændre dine indstillinger, når det passer dig.

Kan jeg bruge min forsikring til en konsultation?2024-12-18T07:52:53+01:00

Ja, mange patienter kan bruge deres forsikring til at dække dele af eller hele omkostningen ved deres konsultationer. Hvis du er medlem af Sygeforsikring Danmark, kan vi indsende anmodning om tilskud til akupunkturbehandlinger for dig. Husk at tjekke din specifikke dækning inden du kommer til din konsultation.

Skal jeg betale forud, hvis jeg har forsikringsdækning?2024-12-18T08:17:38+01:00

Det kommer an på din forsikringsudbyder. Nogle forsikringsselskaber kræver, at du betaler forud, og så kan du få beløbet refunderet fra dem senere. Hvis vi har et godkendelsesbrev eller en betalingsgaranti fra din forsikring, kan vi muligvis sende regningen direkte til dem.

Hvordan finder jeg ud af, om min behandling er dækket af forsikringen?2024-12-18T08:20:36+01:00

Det er dit ansvar at forstå din forsikringsdækning. Vi anbefaler, at du kontakter dit forsikringsselskab før din konsultation for at finde ud af, hvilke behandlinger der er dækket, og om du selv skal indsende fakturaen.

Hvad gør jeg, hvis mit forsikringskrav bliver afvist?2024-12-18T08:21:23+01:00

Hvis dit forsikringskrav bliver afvist, skal du kontakte dit forsikringsselskab direkte for at få hjælp. Vi kan hjælpe med at give den nødvendige dokumentation, men det er dit forsikringsselskab der håndterer selve behandlingen af kravet.

Hvordan køber jeg et gavekort?2024-12-18T08:39:16+01:00

Du kan nemt købe gavekort via vores online bookingsystem. Vælg “Køb Gavekort”, følg instruktionerne for at vælge beløbet, og afslut dit køb. Hvis du køber et gavekort på over 500kr. kan du få det sendt som et fysisk gavekort uden ekstra omkostninger.

Kan jeg få refunderet et gavekort?2024-12-18T08:40:11+01:00

Ja, gavekort kan refunderes inden for 14 dage efter købet, så længe det ikke er blevet brugt. Efter 14 dage eller hvis gavekortet er taget i brug, kan det desværre ikke refunderes.

Kan jeg give mit gavekort til en anden person?2024-12-18T08:57:19+01:00

Du kan købe et gavekort til hvem som helst. Når gavekortet først er udstedt og registreret med et navn i vores system, kan det dog ikke ændres eller overdrages.

Hvor længe er mit gavekort gyldigt?2024-12-18T08:57:56+01:00

Dit gavekort er gyldigt i 24 måneder fra købsdatoen. Husk at bruge det inden for denne periode.

Hvad kan jeg bruge mit gavekort til?2024-12-18T08:58:48+01:00

Du kan bruge dit gavekort til alle vores ydelser, herunder konsultationer og behandlinger. Dog kan gavekortet ikke bruges til at købe andre gavekort.

Kan jeg få rabat ved køb af behandlingspakker?2024-12-18T09:01:23+01:00

Vi tilbyder ikke rabat på behandlingspakker, da de allerede indeholder en betydelig rabat. Men ved at købe en behandlingspakke kan du planlægge din behandling mere effektivt. Husk, at rabatter og gavekort ikke kan kombineres med andre tilbud.

Kan ubrugte behandlinger fra en behandlingspakke refunderes?2024-12-18T09:03:25+01:00

Nej, ubrugte behandlinger i en behandlingspakke kan ikke refunderes eller overdrages. Du skal bruge behandlingerne inden for 24 måneder efter købsdatoen.

Hvordan kan jeg betale for mine behandlinger?2024-12-20T11:40:43+01:00

Du kan betale med MobilePay, Dankort, Visa, Mastercard, ApplePay, kontant eller gavekort. Betaling skal ske på behandlingsdagen, medmindre du har forudbetalt via en behandlingspakke.

Tilbyder I finansieringsmuligheder for individuelle behandlinger?2024-12-20T11:41:45+01:00

Ja, for behandlinger over 1.200kr. tilbyder vi finansiering. Du kan vælge mellem en 3 eller 6 måneders finansieringsplan, med et administrationsgebyr på 100kr. pr. måned og 0% i rente.

Hvordan fungerer finansiering af behandlingspakker?2024-12-20T11:42:25+01:00

Vi tilbyder længere finansieringsmuligheder for behandlingspakker afhængig af pakkens pris. Pakker op til 15.000kr. kan finansieres over l 12 måneder, mens pakker over 15.000kr. kan finansieres over 24 måneder mod et administrationsgebyr.

Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler min faktura til tiden?2024-12-20T11:44:00+01:00

Hvis fakturaen ikke betales inden for 5 dage, vil der blive pålagt en rente på 2,5% pr. måned samt et gebyr på 100kr. pr. rykker. Efter 3 rykkere uden betaling, vil sagen blive sendt til inkasso.

Hvad sker der, hvis jeg misser en betaling på min finansieringsplan?2024-12-20T11:44:57+01:00

Hvis du overskrider betalingsfristen på 5 dage, kan vi annullere din finansieringsplan. Det betyder, at det fuld udestående beløb inklusive eventuelle gebyrer og renter skal betales med det samme.

Tilbyder I rabatter på behandlinger eller pakker?2024-12-20T11:48:44+01:00

Vi tilbyder kun rabatter i forbindelse med særlige kampagner. Disse rabatter kan ikke kombineres med andre tilbud eller bruges til andre ydelser end dem, de er udstedt til. Vi tilbyder ikke personlige rabatter eller særordninger.

Kan behandlinger der er betalt på forhånd refunderes?2024-12-20T11:49:47+01:00

Nej, behandlinger, der er betalt på forhånd, kan ikke refunderes efter 14 dage fra købsdatoen eller efter den første behandling er blevet brugt, afhængigt af hvad der sker først.

Hvad er udløbsdatoen for behandlingspakker?2024-12-20T11:50:48+01:00

Behandlingspakker skal bruges inden for 24 måneder fra købsdatoen. Hvis du ikke har brugt alle behandlinger inden for denne periode, vil de ubrugte behandlinger ikke blive refunderet eller kompenseret.

Hvordan sikrer I, at mine personlige oplysninger forbliver fortrolige?2024-12-23T15:13:12+01:00

Vi behandler alle personlige oplysninger i overensstemmelse med GDPR og gældende dansk lovgivning. Oplysningerne opbevares i sikre systemer, hvor kun klinikkens autoriseret personale har adgang til dine data. Derudover har du ret til at få adgang til dine oplysninger eller anmode om sletning af dem, medmindre vi er juridisk forpligtet til at opbevare dem.

Er det tilladt at tage billeder eller optage video under konsultationer?2024-12-23T15:13:48+01:00

Nej, det er ikke tilladt at tage billeder, optage video eller lyd under konsultationer eller behandlinger uden forudgående tilladelse fra behandleren. Dette beskytter både dit privatliv og sikrer et professionelt behandlingsmiljø.

Kan jeg medbringe en ledsager til min behandling?2024-12-23T15:14:38+01:00

Ja, du er velkommen til at medbringe en ledsager. Dog forbeholder vi os retten til at bede ledsageren om at forlade lokalet, hvis deres tilstedeværelse vurderes at have en negativ indvirkning på behandlingen eller forstyrre dit fokus.

Hvad sker der, hvis jeg ikke følger min behandlingsplan?2024-12-23T15:15:21+01:00

Det er vigtigt, at du følger den anbefalede behandlingsplan for at opnå de bedste resultater. Hvis du gentagne gange undlader at overholde planen eller udebliver fra nødvendige opfølgninger uden gyldig grund, forbeholder vi os retten til at afslutte dit behandlingsforløb.

Hvordan kan jeg indsende en klage, hvis jeg er utilfreds med min behandling?2024-12-23T15:18:50+01:00

Hvis du ønsker at klage over din behandling, kan du kontakte os via e-mail på klage@rickscott.dk eller nævne det under din konsultation. Vi bekræfter modtagelsen af din klage inden for 5 arbejdsdage og stræber efter at behandle og løse den inden for 30 dage.

Hvad gør I for at sikre, at mine data er sikre og i overensstemmelse med GDPR?2024-12-23T15:22:49+01:00

Vi er registreret hos Datatilsynet og overholder de gældende GDPR-reglerne. Alle personlige oplysninger opbevares i sikre systemer og behandles fortroligt. Du har ret til at få adgang til dine data samt at anmode om ændringer eller sletning af dem, hvis det er nødvendigt.

Hvordan håndterer I patientjournaler, og hvem har adgang til dem?2024-12-23T15:24:03+01:00

Vi opretter og vedligeholder patientjournaler i overensstemmelse med gældende sundhedslovgivning. Adgangen til disse oplysninger er begrænset til klinikkens autoriseret personale, som er underlagt strenge fortrolighedsforpligtelser. Patientjournalerne opbevares sikkert for at beskytte dine oplysninger. Du har ret til at anmode om indsigt i din journal samt anmode om rettelser, hvis det er nødvendigt.

Hvilke persondata indsamler I?2024-12-17T11:43:11+01:00

Vi indsamler oplysninger som dit navn, CPR-nummer, kontaktoplysninger og helbredsoplysninger. Disse oplysninger er nødvendige for at kan tilbyde dig en sikker og effektiv behandling.

Hvordan beskytter I mine data?2024-12-17T11:50:56+01:00

Vi opbevarer dine data i sikre, krypterede systemer som kun, klinikkens autoriseret personale har adgang til. For at beskytte dine oplysninger overholder alle vores procedurer GDPR.

Hvordan afgiver jeg samtykke til behandling?2024-12-17T11:58:24+01:00

Du giver dit samtykke online, når du opretter dig som patient, og bliver bekræftet ved din første konsultation. Du skal også give samtykke til at vi opbevarer dine journaler og behandlingsplaner.

Kan jeg trække mit samtykke tilbage?2024-12-17T11:59:25+01:00

Ja, du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Der er vigtigt at vide, at dette ikke påvirke tidligere behandlinger som blev udført, mens samtykket var gældende.

Kan jeg få adgang til mine journaler?2024-12-17T12:00:22+01:00

Ja, du kan anmode om adgang til dine journaler ved at kontakte os. Vi vil sende dem til dig inden for 30 dage i overensstemmelse med GDPR-reglerne.

Kan jeg anmode om rettelser i mine journaler?2024-12-17T12:01:05+01:00

Vi kan ikke ændre den oprindelige journalpost, men vi kan tilføje en bemærkning (addendum) med dine rettelser eller kommentarer.

Hvordan håndteres mine data, hvis mit forsikringsselskab anmoder om oplysninger?2024-12-17T12:01:57+01:00

Vi deler kun dine data med dit forsikringsselskab, hvis du har givet skriftligt samtykke til dette. Vi vil altid bekræfte det med dig først, før vi sender nogen oplysninger.

Hvordan kan jeg booke en konsultation?2024-12-17T13:38:25+01:00

Det er hurtigt og nemt at booke en konsultation. Besøg vores hjemmeside på www.rickscott.dk og klik på “Booking” eller “Online Booking.” Hvis du er ny patient, kan du oprette en konto ved at vælge “Opret ny bruger”. Hvis du har booket før, kan du blot logge ind med dine eksisterende oplysninger.

Skal jeg have en henvisning fra min læge for at booke en tid?2024-12-17T13:42:11+01:00

Nej, du skal ikke have en henvisning fra din læge for at booke en tid hos os. Du kan nemt booke din tid direkte gennem vores online system.

Hvor lang tid varer den første konsultation?2024-12-17T13:43:08+01:00

Den første konsultation varer 90 minutter for nye patienter eller dem, der vender tilbage efter 12 måneder Det sikre, at vi kan lave en grundig vurdering af din situation. Hvis din situation er mere kompleks, kan vi bruge alle 90 minutter, men du betaler kun for den tid, vi reelt bruger på din behandling.

Hvad sker der, hvis jeg skal aflyse eller ændre min aftale?2024-12-17T13:43:56+01:00

Du kan aflyse eller ændre din aftale op til 24 timer før den planlagte tid uden gebyr. Hvis du aflyser inden for 24 timer før konsultationen, skal du betale det fulde beløb. Du kan foretage ændringer gennem vores online bookingsystem eller ved at kontakte os direkte via e-mail på aftaler@rickscott.dk eller telefon på +45 25 70 09 44.

Hvilke betalingsmetoder accepterer I?2024-12-17T13:47:48+01:00

Vi accepterer betaling med MobilePay, Dankort, Visa, Mastercard, ApplePay og kontanter. Det gør det nemt og bekvemt for dig at betale.

Kan jeg diskutere mine sundhedsspørgsmål før jeg booker en tid?2024-12-17T13:46:42+01:00

For at overholde lovgivningen kræver, vi en indledende konsultation. Her kan vi bekræfte din identitet og sikre at du giver skriftlig informeret samtykke. Først derefter kan vi tale om dine sundhedsspørgsmål.

Hvordan holdes mine patientjournaler sikre?2024-12-17T14:14:53+01:00

Dine journaler opbevares sikkert i overensstemmelse med GDPR-reglerne. Vi bruger krypterede systemer for at sikre fortroligheden og sikkerheden af alle patientdata. Kun klinikkens autoriseret personale har adgang til dine journaler.

Kan jeg få adgang til mine patientjournaler?2024-12-17T14:15:55+01:00

Ja, du har ret til at få adgang til dine patientjournaler. Hvis du kontakter os, vil vi sende dem til dig inden for 30 dage i henhold til GDPR-kravene.

Kan jeg anmode om ændringer i mine journaler?2024-12-17T14:16:27+01:00

Vi kan ikke ændre den oprindelige journalpost, men vi kan tilføje en bemærkninger (addendum) der beskriver dine bekymringer og rettelser. Hvis du ønsker at få en bemærkning tilføjet i journalen, kan du kontakte os.

Hvor længe opbevares mine journaler?2024-12-17T14:16:58+01:00

Vi opbevarer dine patientjournaler i mindst 5 år efter din behandling er afsluttet, som krævet af dansk lovgivning. Efter denne periode bliver journalerne destrueret på en sikker måde.

Hvem har adgang til mine journaler?2024-12-17T14:17:41+01:00

Kun autoriseret personale i vores klinik har adgang til dine journaler, og al adgang er strengt kontrolleret for at beskytte dit privatliv.

Hvilke data indsamler I?2024-12-17T15:11:21+01:00

Vi indsamler dine personlige oplysninger som navn, kontaktoplysninger og relevante sundhedsoplysninger, herunder behandlingshistorik og eventuelle relevante helbredsoplysninger. Disse data er nødvendige for, at vi kan give dig en sikker og effektiv behandling.

Hvordan beskytter I mine data?2024-12-17T15:12:23+01:00

Vi opbevarer dine data sikkert i krypterede systemer såsom Terapeutbooking, Tidio, HubSpot og Mailchimp, der alle overholder GDPR reglerne. Kun klinikkens autoriseret personale har adgang til dine data, og vi følger strenge procedure for databeskyttelse.

Denne side med klinikpolitikker blev senest opdateret: 20/03/2025
Version: v1.1 (Seneste større ændring: 08/01/2024)
Redaktionelle opdateringer: 26

***Redaktionelle opdateringer inkluderer mindre ændringer som formatering, sproglig præcision og tekniske justeringer.

Go to Top